onsdag den 21. august 2024

Gul Raglan Sommer

 Til manges store sorg lukkede Birk og Berg "butikken" og holdt udsalg og det gik rigtigt hurtigt. Dog fik jeg fat i 3 fed MerinoSilke i en flot gul farve. Det skete i 2022, så garnet er vel ved at være godt lagret ;-)

Men nu hvor jeg er blevet meget glad for min røde "Raglan Sommer" strikket single merino fra Its Yarn, fik jeg fundet garnet frem og strikket en strikkeprøve og jeg besluttede at lave en gul "Raglan sommer".

Det er en klassisk model strikket oppefra og efter der er delt til ærmer er det bare rundt og rundt og et perfekt bilstrik og selskabsstrik.

Stoffet er blever "elastisk" og falder tungt og det tænker jeg skyldes silken.Der med også en "afslørende" bluse, der er ingen buler som skjules. Til gengæld er den meget behagelig at have på, så mon ikke jeg får brugt den? 

Jeg brugte i alt 222 gram/888 meter til str. XL.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar