torsdag den 11. maj 2023

Invercargill sjal

 I 2012 strikkede jeg Virksund-sjalet i Drops Highlander. 

Drops Highland er et virkeligt godt garn, som desværre er udgået. jeg kan huske at det også var bekosteligt, men har tit ønsket jeg kunne finde noget lignende. Jeg har både strikket sjalet og en cardigan i det.

Jeg har brugt det en del og for 5-6 år siden tog jeg det med på arbejde, da jeg er kuldskær og følsom overfor træk, så det er rart at have uld i baghånden. Da det nu bruges dagligt er det ved at være slidt, så jeg overvejede at strikke et nyt, stort og kraftigt sjal til arbejdsbrug.

Da Violykke så annoncerede at hun nu kørte sjaler i kvartaler og foreslog Invercargill-sjalet synes jeg at jeg havde fundet det. Et enkelt stort sjal!

Så skulle der findes garn og helst fra lageret og efter megen søgen fandt jeg frem til noget alpaca, som jeg købte hos Sys Fredens Fandango. Jeg ville strikke mindre julegaver til den familie boede hos på udveksling i USA. Jeg fik en hel pose med 10 nøgler med hjem og fik aldrig brugt dem. Dem har jeg så flyttet rundt på siden. Det hedder Natasha by Bremont

Det var i 2008, så det må siges at være lagergarn. Jeg var bekymret for om der var nok, men der var rigeligt. Jeg har brugt 7 ngl og 34 gram og jeg har ikke lavet kvasterne.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar