fredag den 3. december 2021

Nordstrand i Hamp og Uld

 Geilsk førte en overgang Hamp og Uld som udgik - vistnok fordi ingen turde købe det. Jeg kunne godt lide det, så da det kom på udsalg købte jeg noget lager.

Nu skulle det bruges, jeg havde tænkt på en Humulus, men hvorfor købe den når Filcolana havde Nordstrand liggende gratis og den er også flot. Egentlig kunne jeg godt se at Nordstrand har et langt ærmegab, som jeg ikke er så vild med. Velvidende strikkede jeg den.

Nu er den strikket og ærmegabet er som jeg kan se på billedet, men efter mønstret strikker man nogle pinde lige op inden man deler til ærmegab - strikker jeg den igen strikker jeg ikke dem og hvis jeg kan strikker jeg mønstret højere oppe. Ellers er den superflot.


Jeg har strikket på pinde 4,5 og 5 og som sagt strikket i Geilsk Hamp og Uld.

Garnforbrug:

Råhvid: 52 gram

Koksgrå: 418 gram
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar