tirsdag den 30. november 2021

Rød workshop hos Guld.dk

 Da Grethe og jeg var på workshop hos G-uld i 2019 ønskede vi os et kursus med de røde farver. De begyndte at dukke op, men vi var ikke hurtige nok, Heldigvis lykkedes det her i oktober. Der er ingen af os som har planer om skulle plantefarve i stor stil, men vi synes at det er spændende at kende til processerne. 

Grethe bor på sydsjælland og da kurset var på en onsdag, skulle Grethe enten meget tidligt op eller køre til mig i Egå også tilbage til Bredsten næste morgen. Derfor foreslog jeg en overnatning tæt på Bredsten, så ville vi også have lidt mere snakketid. Det blev Vejle.

Jrg havde en lang og skrækkelig tur til Vejle, den ene vejbane på Vejlefjordbroen var spærret, så der var kø fra Hedensted. Det tog over 2 timer at komme til Vejle fra Lyseng Allé i Højbjerg.

Jeg nåede helskindet, men træt frem og strikkede, mens jeg ventede på Grethe. Vi hyggede med strik, snak og kiks og ost. 

Denen gang var det Louise det underviste, masser af viden og overskud og fin humor.


Vi farvede 3 bade med kraprod og 4 bade cochenille, med mulighed for at dyppe i Indigo. Jeg farvede både på hvidt og gråt garn. 

Inden vi startede havde jeg tænkt at jeg ikke ville dyppe i indigo. Men det ændrede sig og jeg har ikke fået noteret hvilke det var. Jeg var ikke helt varmt nok klædt på, så det var besværligt samtidig fordybede jeg mig i oplevelsen.Det var så spændende at se det hele og hjælpes ad med at færdigbehandle garnet.









Et tip til mig selv - det er en god ide at bruge en anden tidtager end mobilen når den skal håndteres med gummihandsker og kolde fingre.

Og her er mit færdigvaskede garn - der er den smukkeste lilla, en flot pink (som Louise trullede frem), de flotte orange og 3 andre indigo-behandlede fed.
Jeg er meget glad og tilfreds og er i gang med at finde ud af hvordan de skal bruges. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar