mandag den 2. august 2021

VesterhavsT-shirt

 

Da jeg begyndte at se podcasts faldt jeg over Kirsten Brun som har KnitInColours og hun er skøn strikker med mange ideer. På grund af alvorlig stress kunne hun ikke læse opskrifter, så hun strikkede det hun selv fandt på og det resulterede i fine strikkeopskrifter.

Først faldt jeg for Vesterhavstrøjen og da Vesterhavs t-shirten kom kunne jeg slet ikke holde mig tilbage. Den ridstrikkede halsudskæring må holde halskanten tæt til halsen og det er lige noget for mig.

Kirsten strikkede selv en model med handfarvet garn, hvor der blev faded i mellem farverne. Jeg kiggede i boksen med mit 

håndfarvede garn og fandt først et nøgle fra Sysleriget: Garnkisten Signature.

Og som supplement synes jeg en relativt ensfarvet pink ville være flot i starten. Jeg havde en slikpose fra KAOS garn købt på Fiberfolk. Det mest ensfarvede og pink nøgle blev udvalgt - efterfølgende måtte jeg snuppe lidt af det andet nøgle.


Der var ikke mere jeg synes jeg kunne bruge i blandt det håndfarvede, så jeg hentede kassen med strømpegarn og der var flere nøgler af en flot grøn Arwetta. 

Det er så hyggeligt at kunne finde garnet til et projekt på lageret/i samlingen, så jeg gik glad i gang med strikkeprøverne. De drillede en del, så jeg strikkede og vaskede. Når resultatet ikke var tilfredsstillende pillede jeg aflukningen op og strikkede videre og vaskede igen.

Da jeg endelig kom igang kunne jeg næsten ikke stoppe igen, det var nok stribesyndromet ;-)

Faktisk har det været et meget hyggeligt strikketøj og jeg kommer til at strikke sådan en model igen.

Jeg har brugt:
32 gram pink håndfarvet KAOS Yarn fra en "slikpose" købt på Fiberfolk
68 gram Garnkisten BFL sock Signature
115 gram grøn Arwetta 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar