onsdag den 30. juni 2021

Peacock Tee


 Det er ikke så længe siden Lene Holme Samsøe udgav opskriften på Peacock Tee - jeg synes den kan noget. Problemet er at jeg synes synes opskrifter med et strikkefasthed på 20 m bliver for varme som sommerbluser. Jeg både strikket Ankers Tee i Tante Grøns Havblik og Sommer Ella i Line fra Sandness. Især den sidste virker både for tung og for varm, men også ligesom for stiv i det. Samtidig har jeg fulgt med i flere podcasts , som er glade for Drops Belle, så den ville jeg prøve.

Fiftyfabulous snakk
er på sin podcast om at strikke på tykkere pinde, så efter at have købt opskriften lavede jeg en strikkeprøve på p- 4, 4,5 og 5 og jeg rammer nogenlunde de 20 m på 10 cm, men stofligheden er forskellig. På p. 5 får jeg et blødere "stof".

På pind 5 er det jo et hurtigt strikketøj. 

Jeg gik i gang og den fløj af pindene, den blev vasket lige inden ferien og den tørrede færdig i båden. Billedet er taget på Samsø.

Jeg har brugt 356 gram og jeg tror jeg strikkede den et par centimeter længere. Jeg har allerede brugt den en del og den fungerer godt strikket på de tykkere pinde. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar