fredag den 4. juni 2021

Lotus blusen og tilbehør

 Jeg så at Filcolana præsenterede den nyeste modeller og jeg vidste straks at Lotus måtte jeg strikke. Jeg havde noget glimmergarn købt som souvenir på Samsø - jeg kan godt lide at bruge det fine håndfarvede garn som mønster eller lignende og bare til pulsvarmere eller amdre småting.

Jeg tog mit fine glimmergarn med ind til Garnkisten og valgte bundfarve efter glimmergarnet. Jeg anede at der ikke var garn nok til hele mønstret, men det tænkte jeg på at jeg ville løse når jeg kom så vidt.

Som man kan se var der ikke nok til hele mønstret, så jeg stoppede, hvor jeg synes det var passende og tilføjede en ekstra række med "lus".

Jegt blev faktisk meget glad for resultatet og jeg fik også en kommentar fra en på Ravelry, som synes bedre om det korte mønster på grund af den måde det sad på hendes barm.

 
Ændringer:
Udover det forkortede mønster har jeg strikket ærmerne 12 p. længere.

Garnforbrug: 
Glimmergarn: 23 gran og 93 m
Filcolana Pernille: 282 gram og 987 m

I følge opskriften skulle jeg bruge 350 gram garn og da jeg troede jeg skulle lave blusen og ærmerne længere købte jeg et ekstra nøgle. 
Det betyder at jeg havde112 gram til overs - så der havde været rigeligt med de 350 gram.

Nå jeg nu havde så rigeligt garn strikkede jeg også pulsvarmere og krave/cowl.

Pulsvarmere: 40 m, strik rundt 1 dr ret, 1 vrang. Ca. 9- 10 cm.

Hals: 96 m, strik rundt, 1 dr ret, 1 vrangsiden. 7,5-8 cm og luk løst af.

I alt har jeg brugt 28 gram til dette.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar