mandag den 28. december 2020

Gaveposer og bæredygtig indpakning

 Jeg læste jævnligt om bæredygtig gaveindpakning, men vidste ikke rigtigt hvad det var, men det gav mening at spare lidt på ressourcerne. I mit stoflager havde jeg noget rødt stof med hjerter vi tidligere havde brugt som dug. Jeg fik en idé om bare at klippe med min takkesaks og sy et lille bindebånd fast på den ene side så man kunne samle posen. Gavemærker kan så sættes på båndet inden binding.

Ideen er så at modtageren  bruger posen til en anden gave enten til os eller til nogen helt andre og så er håbet at flere og flere bæredygtige indpakninger vil komme til. Hvis man ikke kan overskue de poser er min tanke at man bare kan levere dem tilbage tilo mig når gaven er pakket ud. Jeg synes de er fine nok.



Svigersønnen fik mandelgaven pakket ind i en pose og datteren var allermest begejstret for posen, hun havde nemlig selv eksperimenteret med bæredygtigt indpakning, Hun havde brugt en japansk metode, hvorr man f.eks pakker gaven ind med foldede tørklæder eller lign. Det er også flot. Jeg har faktisk en del tørklæder på fjernlager, som jeg ikke nænner, at smide ud, dem ved jeg så hvad jeg kan bruge til nu ;-)  

Det er jo også bæredygtigt at genbruge indpakningspapir, stofbånd, fine poser, æsker etc.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar