lørdag den 6. juni 2020

Små hæklerier

Jerg opdagede at Lillepigen godt kan bruge nogle suttesnore og straks jeg kom hjem fandt jeg noget garn frem og hæklede et par suttesnore. Jge har brugt en clips pr. suttesnor og ca 5-6 gram bomuldsgarn. Jeg starter med at høkle masker rundt om clipsen og hækler fast opad. Til sidste hækler jeg en fastmaske række, som hæftes i modsatte side. Garnet brydes og der hækles en fastmaskekant fra den ene ende af clipsen til den anden.  Hel suttesnoren må højst måle 22 cm.

Manden har bygget et havemødelskur i forlængelse af huset og det betyder at vi har et meget lavt udhæng på det sted. Man kan nemt komme til at gå ind i hjørnet - ikke mindst fordi fliserne følger huset. Løsningen har i tiden sat lave forskellige ting til at advare.

Det seneste faldt ned i den regnvåde vinter og den skulle selvfølgelig erstattes. Nu står solen også i vest hos os ;-)












Jeg har fået inspirationen hos: https://krealoui.dk/haeklet-sol/, som er blevet inspireret af http://froekenenogbaronen.blogspot.com/2015/05/hklet-spilledase-med-opskrift.html?m=1

Ingen kommentarer:

Send en kommentar