onsdag den 10. juni 2020

Rosita uden huller og længere ærmer

Til Garnstafet 2018 købte opskrift og garn til Rosita i Garnkisten. Jeg fik hurtigt en ide om at strikke den i sort uden hullerne og med længere ærmer. Som tænkt så gjort, jeg købte kort tid efter 6 nøgler Dunlin og lagde dem på lager. Jeg glemte det faktisk og var lige ved at købe 6 nøgler ;-)

Men nu skulle det være og jeg har flere hør-kits på lager (de 2 tilbageværende er fra Hanne Falkenberg).

Jeg har oplevet at rullekanter trækker udskæringen lidt ud så jeg valgte at strikke en ribkant for oven 3 pinde på p. 2,5 og 3 pinde på p. 2. Velvidende at ribben ikke ville komme til at passe helt med ribben på blusen gjorde jeg det alligevel for at se om det ikke er bedre.
Jeg droppede også den åbne kant forneden og  strikkede ca. 3 cm rib forneden på pind 2.
Ærmerne er også ren rib og jeg strikkede ca. 12 cm lange og de kunne være blevet lidt længere da jeg har 8 gram garn til bage.

Den føles god og jeg glæder mig til at bruge den.













Det er bare for at få billeder af rhododendron'erne med - jeg tror ikke de holder så meget længere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar