onsdag den 23. oktober 2019

20 klude i 2019

Der er mange udfordringer og lege på Instagram og i år tog jeg imod udfirdringen om at strikke 20 klde i 2019. Jeg har brugt ca, 600 gram garn og det svarer til ca. 1300 m. Kludestrik er tit det jeg kalder taskestrik - altså det der ligger fast i tasken, som lige kan tages frem på en kort biltur elelr i et venteværelse. Jeg har kun strikket i 100 % bomuldsgarn, jeg ved ikke om merciseret bomuld og bomuld med acryl er ligeså godt, så jeg har stadig mange rester.

Dem i ren bomuld holder fantastisk godt. Jeg strikkede en stak i 2015 og de bliver brugt dagligt til alt muligt og nogen har da mistet formen - f.eks den i patentstrik, men de tørrer jo godt alligevel.

Jeg har efterhånden strikket mange, og jeg bruger dem som små værtindegaver, kalender- og pakkelegsgaver, men alligevel er lageret ret stort. Ikke mindst efter jeg nu lige har lagt 20 nye derind.

Nå men såer jeg da klar til mange små gaver :-)

Miljøbevidstheden er kun blevet større siden vi begyndte at strikke klude.

4 kommentarer:

  1. Måske skal jeg lave min egen leg i 2020. Jeg elsker mine strikkede karklude, men jeg er ikke så vild med at strikke dem

    SvarSlet
    Svar
    1. God ide! jeg strikker dem også mest som ekstrastrik.

      Slet
  2. de ser tykke ud har du strikket i dobbelt garn

    SvarSlet
  3. Hej Sonja,
    Det må være måden de er fotograferet på, jeg har brugt bomuldsgarn med strikkefasthed på 26 - 28 m pr. 10 cm.

    SvarSlet