søndag den 5. maj 2019

2 års fødselsdagsgave og hvad deraf følger

Niecens datter er blevet 2 årog hun skal have en gave når vi ses. Jeg har strikket en sorbet mini cardigan i rød, hvid og sort til hende.

Til jul fik hæklede pastaskruer og jeg fik at vide at de faldt i god jord.

Jeg besluttede mig for at hun skulle have nogle hæklede flødeboller. Jeg fandt nogle opskrifter på nettet, hvor der ikke stod noget om garnets tykkelse. Jeg hæklede i mit metrciserede Mariposa og prøvede med dobbelt garn, men det blev for kluntet, så det blev lagt til side.

Jeg fik et tip fra mandens kusine og nu kom der 6 flødeboller i hus og jeg er godt tilfreds med dem.
Da vores havehyndeskur er bygget i forlængelse af huset er udhænget blevet meget lavt og jeg har før hængt pomponer op for at gøre opmærlksom på kanten, Efter flere år gik de til og fornylig var der en som slog sig slemt på kanten.

Jeg sad og kiggede på den kluntede flødebolle og huskede jeg havde et kikset næb og et par øjne fra da jeg hæklede Andrea til niecens datter. Disse ting blev sat sammen til en slags sikkerhedsudstyr som skal advare dem der kommer om hjørnet. Sådan blev resultatet:

2 kommentarer:

  1. Skønne flødeboller. Håber hun bliver glad for dem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - ja det håber jeg også. Min kusine så dem og ønskede sig også et par stykker, som hun vil give til deres udvekslingsstudent. Sjovt ikke?

      Slet