fredag den 7. september 2018

Manja

Det var kærlighed ved første øjeblik. Jeg kom ned i Garnkisten til strikkecafé og så hang Manja der på en gine. Den skulle jeg bare lave, men da jeg havde ret meget i gang satte jeg den lige midlertidigt på min backlog.
Til Garnstafetten blev den så indkøbt hos Garnkisten, også blev det varmt, jeg lagde den til side fordi det var varmt og jeg tænkte det var for varmt til at strikke uld. Lige indtil det gik op for mig at jeg strikkede masser af uldting. Så kom den på pindene. Den er strikket i dobbelt Duo merino - en gul farvet på hvid uld og en gul farvet på grå uld. Det giver et flot spil.

Et dejligt strikketøj, det gik bare derudaf. Det er en topdown model og opskriften er fin. Modellen slutter i glat uden rib eller en anden kant. Da ikke føler mig så sikker i den type kant valgte jeg at strikke en kant perlestrik til at holde lidt på kanten. Ærmerne sluttede jeg efter opskriften men tog lidt mere ind da jeg godt kan lide stramme ærmer. Jeg var ikke sikker på at det er nok, så jeg har også strikket 2 par pulsvarmere i enkelttråd i hver sin farve.
Til blusen har jeg brugt 170 gram af den ene farve og 172 gram af den anden og 10 gram til hver af pulsvarmer-parrene. Opskrift: 56 m, 2 ret, 2 vrang på p. 2,5 - ca 10 cm.

En bluse jeg er meget glad for og glæder mig til at bruge - strik den før din nabo :-)

2 kommentarer:

  1. Deilig... så fint. Super fargen. Fantastisk er blusen.
    Jeg liker kragen med perlmønster og selvfølgelig fargen.
    Så synt, jeg kan ikke kjøpe hos Garnkisten... takk for LINK
    Veldig fint er Kastaniestrik pulsvarmere og lettisk vanter
    også. Kos deg med meget VAKKER bluse. Hilsen til deg.
    Viola

    SvarSlet
  2. Hej Barwitzki,
    Tak - jeg er også vild med den.
    Jeg var i Garnkisten i går og de fortalte, at de har flere udenlandske kunder, så du kan godt købe hos dem. Så prøv at kontakte den dem direkte f.eks. via mailadressen så kan I nok finde ud af noget. Lige over med en stor hilsen til dig og hyg dig. Susanne

    SvarSlet