søndag den 3. juni 2018

Geilsk mystery KAL Plot

Jeg overvejede farver rigtig mange gange inden jeg besluttede mig for at deltage i den Geilske KAL: Mystery KAL - Plot. Men det endte med at jeg valgte noget lilla fra lageret, som jeg havde købt billigt fordi det er forkert indfarvet. Farven var jo flot alligevel selvom den ikke var rigtig i forhold til farvekortet.

Jeg gik fortrøstnigsfuldt i gang og fulgte fint med som de forskellige clues dukkede op i mailboksen.

I clue 1 strikker man et hulmønster og så var jeg faktisk glad for at jeg ikke havde valgt flerfarvet, jeg synes godt dre kan ske for meget.

Da vi kom til 4. clue stpppede jeg brat op for nu skulle vi lave venderækker forneden og jeg frygtede at det ville medføre vingeærmer, som jeg ikke bryder mig om. Så ventede til clue 5 med at begynde med at strikke, så jeg kunne se den færdige bluse.

Da clue 5 kom var det helt fredeligt og ærmer som den anden side, så jeg begyndte at strikke. Nu blev jeg i tvivl om hvad venderækkerne ville gøre, så jeg pillede op og og strikkede det samme antal rækker som der strikkes uden venderækkerne.

Ærmerne var lidt brede så jeg lavede nogle få indtagningerne og strikkede retrillerne på p. 2,5 med p 3 som ellers det modellen er strikket i.

Jeg synes min bluse så ud til at blive lidt kort og dem der blev vist i facebook-gruppen var en del længere. Det viste sig, at man skal hænge den centrifugerede bluse til tørre på en bøjle. For en del gave det en del længde, min blev bare passende længere. Måske skal den være mere våd end min var.

Jeg er næsten tilfreds med min fine bluse, måske er den lidt for snæver for neden, så måske piller jeg op igen og strikker nogle få venderækker. Jeg afventer - måske bliver jeg på magisk lidt tyndere!!??

Tilgengæld fandt jeg nogle meget fine eksemplarer i gruppen og jeg har spurgt om må vise bluserne her og jeg har fået tilladelse til vise dem her.

Den første er Bente Lykke som har valgt nogle fine farver med stor kontrast. Hun tilføjer så lommen fra "Den store strikkeprøve" med bundfarven, jeg synes det giver en fantastisk balance:
Bente Lykkes Plot
Jeg har også skrevet til Lise Meinertz, som har lavet blusen symmetrisk og den er også superfin, når den er ensfarvet er det en supergod ide, at gentage mønstret og det ser ud til at være udført meget pænt.
Lise Meinertz Plot


Ingen kommentarer:

Send en kommentar