søndag den 8. april 2018

Madagascar poncho

Det er nok ca. 2 år siden jeg fik fingre i garn og opskrift på Regina moessners poncho Madagascar. Det var Madam Munch der havde den  på sin side. Den brede rib og den høje hals som appelerede til mig..

Men det er jo hurtigere at købe garn end at strikke, så der var mange ting der pressede sig på indtil marts måned i år, hvor jeg bare skulle strikke den fine poncho.

Det er en fin konstruktion og der er taget stilling hvordan maskerne skal vende når man tager ud og det giver orævis de fine udtagninger. Derudover synes jeg ponchoen fløj afsted, selvom jeg ind i mellem måtte holde pauser da garnet var lidt hårdt at lave udtagningerne i.

Den blev færdig og vasket i fredags og nu er den fin og blød.

Størrelsen bestemmes af strikkefastheden, der afgør hvilken størrelse man strikker. Jeg har strikket på pind 4,5.

Garnforbrug:
knap 6 nøgler Donegal mohair tweed og 3 nøgler lambswool - og alt mit lambswool blev brugt op

Ingen kommentarer:

Send en kommentar