søndag den 24. september 2017

Strikkebogsudgivelser

Jeg har kunnet se det på Instagram, der er flere og flere som udgiver strikkebøger. En overgang købte jeg næsten alle dem der kom, fordi jeg bare elsker strik og dejlige strikkebøger.

Min mor har altid købt Alt for Damerne og købte også nogle gange Femina. Det gjorde jeg så også da jeg flyttede hjemmefra. jeg skiftede bladene ud efter hvad jeg synes jeg havde lyst til og til sidst gik jeg efter dem med strikkeopskrifter. Jeg købte typisk Familie Journal og Hendes Verden, men jeg oplevede tit at de opskrifter der kom i FJ var opskrifter som jeg kunne finde gratis nettet eller kom fra de bøger jeg havde på hylden. Jeg overvejede at stoppe med at købe ugeblade, men jeg havde jo altid købt dem...

Min svigermor holder Familie Journal og vi aftale at jeg fik strikkeopskrifterne fra hende også ville jeg købe Hendes Verden når der var strikkehæfter med. "overskuddet" måtte bruges på strikkebøger.

Men nu kommer der bare så mange strikkebøger, at det slet ikke giver mening, at købe dem allesammen.

Til Strik i Todbjeg købte jeg "Masker fra Marrakech" og jeg har allerede en af modellerne på pindene.
Den hedder Lamper og strikkes i "Chispa" fra Garngalleriet købt i Garnkisten sidste år. Garnet er købt til nogle bestemte bukser og jeg ville have en model med hulmønster på ærmerne. Første forsøg kiksede, så jeg gik og holdt øje med om der kom en ny opskrift efter mit hovede som passede i strikkefastheden eller om jeg selv skulle i gang.

Det blev AnnetteD, som kom med opskriften :-)









Jeg havde alle kig på "Vokseværk" og "Keep it simple" af Susie Haumann og jeg havde næsten besluttet også skulle bo hos mig. I torsdags var jeg til strikkecafe i Garnkisten. Tine havde taget en stor del af de nye bøger hjem og jeg studerede dem nøje.

Nogle af dem havde opskrifter som lignede dem jeg havde i forvejen i andre bøger og andre fangede mig slet ikke.


Jeg havde ikke tænkt, at jeg skulle have en bog med opskrifter på sjaler, men "Sjaler Nordfra" fangede min interesse og jeg synes der er dejlige modeller af flere sværhedsgrader, så jeg besluttede at købe den - for ugebladspengene ;-)

Men fremover vil jeg kigge mere kritisk på de enkelte bøger og vente med at købe dem til jeg også køber garn til en bestemt model

Ingen kommentarer:

Send en kommentar