fredag den 18. juli 2014

Solar Plexus

Den er virkelig sjov at strikke - Solar Plexus. Man skal hele skynde sig videre for at komme til det næste.





















Opskriften er af "Annette Danielsen" fra bogen "Sommerstrik" - en opskrift hvor man bliver ledt stille og roligt frem til det færdige resultat. Jeg valgte at strikke den i coast som jeg havde på lager - strikkefastheden passede kun i bredden, ikke i højden. Hvordan det skulle beregnes når man strikker rundt det fatter jeg ikke! Jeg besluttede at gå i gang alligevel også måtte jeg bare prøve mig frem. når jeg troede cirklen passede. Jeg havde regnet med at skulle strikke str. L, men det blev altså str. S :-)

Egentlig skal man have 9 knapper i hver side, men jeg var meget i tvivl om hvordan det ville fungere for mig, og om jeg kunne finde nogen som passer mig. Så jeg prøvede at sy sammen - først med noget hvidt garn. Det så ud til at virke, så jeg syede sammen indtil retrillerne som pt. står åbne som en slags slidser. Hvis det duer, så kan det laves om :-)

Jeg har brugt 221 gram coast i farve 23 denim fra Garngaragen.

8 kommentarer:

  1. Den er blevet super flot.
    Strikkede du med dobbelt garn?
    Helt sikkert en bluse jeg også skal have lavet :-)

    SvarSlet
  2. Super flot og sikke en skøn farve. En god ide, ikke at sætte knapper i siden

    SvarSlet
  3. Den er utrolig flot. God ide med slids istedet for alle de knapper

    SvarSlet
  4. Den bliver jeg nødt til at strikke, din udgave er meget flot :-)

    SvarSlet
  5. Super fin. Ja en rund strikke prøve der skal måle 10x10 hummmm det er da vist en svære gåde. Men syntes du fik det løst rigtig flot.

    SvarSlet
  6. Den er godt nok skøn :-)

    SvarSlet
  7. ååååh. det er en af mine hænge partier... Har strikket den.. men ikke fået den færdigmonteret...Den skal vist graves frem igen...

    SvarSlet