mandag den 14. juli 2014

Noget trælst rod

Jeg har ikke været så meget omkring i blogland de seneste uger! Noget skyldes helt sikkert sommerferien, hvor jeg har brugt mobilen meget. En anden forklaring er Instagram, som jeg er blevet bruger på og hygger mig rigtigt meget med. Den 3. forklaring er at min google og dermed mig gmail og min blog blev hijacket.

Det var ret forfærdeligt indtil jeg fik hjælp til at få det hele tilbage.

Jeg kan mærke at jeg er lidt bange for at det sker igen, selvom jeg har skiftet kodeord i google men også alle mulige andre steder. Jeg har besluttet, at næste gang blog2print har et godt tilbud, så får jeg printet min blog, jeg har jo skrevet mange noter der til mine strikkerier, men også andre tips.

Jeg synes nu stadig bloggen har sin berettigelse, så min beslutning er at fortsætte, men de små ting kommer på Instagram :-)

Jeg har lidt mere træls - jeg har nemlig strikket Rondeur (topdown) i min sommerferie i Lana Grossa Linea Pura Soloseta. Jeg havde lidt svært ved at beslutte mig til størrelsen jeg synes der var ret stor forskel. Den blev lidt stor og jeg lavede nogle ændringer - bl.a. skulle jeg i min størrelse slå 14 m op der hvor man deler til ærmer og strikker kroppen. Jeg trævlede op og slog 6 m op og det er rigeligt. Men efter vask var den da helt sikkert for stor. Den er for vid i halsen og kan kun holdes på med folder og buen har trukket sig.

Man kunne kunne måske prøve noget med maskinvask og tørretumbling, men jeg ved ikke om jeg tør. Jeg tror bare jeg trævler op strikker den igen. Garnet er ellers ret dejligt.

Jeg har lige prøvet med en selfie, men jeg har kun spejle med rod i baggrunden, så jeg kommer ikke til at gøre det så tit igen. På ginen ligner den bare noget bras så derfor lige denne løsning.

Af andre rettelser kan jeg nævne at indtagningerne i taljen m.m. Man skal ifølge opskriften tage i 2 m ind i hver side samt 2 * 2 på forstykket - altså 8 m pr. indtagningsomgang. Jeg tog kun 1 m. ind 2 gange ind pr. indtagningsomgang.

5 kommentarer:

  1. Hvis det var mig, røg den en tur i tørretumbleren ;-)

    SvarSlet
  2. Det ville jeg nok også prøve og holde godt øje med den undervejs :-) Ærgerlige erfaringer, du har fået - håber, du slipper i fremtiden.

    SvarSlet
  3. Jeg har lige købt en brugt tørretumbler udelukkende for at kunne bruge den til strik der er for stort så ja jeg ville ikke tøve.

    SvarSlet
  4. Det lyder som om den skal have en tur i tumbleren - I hører nærmere...

    SvarSlet
  5. Enig med de andre,den skal en tur i tørretumbleren,den ser ellers flot ud,jeg kan godt lide den lidt brede halsudskæring ,men selvfølgelig træls hvis den løber ud over skulderen konstant..Og selfier må gerne have rod i baggrunden,det syntes jeg er en del af dem,det er jo et hurtigt billede hvor man ikke behøver tænke over styling :))

    SvarSlet