mandag den 23. december 2013

Man bliver afhængig af godt garn...

De ord nikkede jeg til på en strikkecafe hos Fandango i december.

Og alligevel, da jeg fik lyst til at strikke Nora-vanterne fra "Suveræn Strik" til døtrene som en ekstra lille julegavetog jeg "Iceland" fra Løve garn frem, det passede i strikkefastheden og det var da 50 % uld og 15 % alpaca. Men det var hårdt og stramt og stædigt at strikke af. Jeg strikkede vanten helt færdig og jeg kunne bare se at det gik bare slet ikke - dem ville jeg ikke selv have og de skulle da heller ikke være en gave.

Til gengæld fandt jeg 200 gram "The Heathers" fra "Cascade Yarns" og gik i gang med at strikke. Det var noget helt andet - strikningen var en fornøjelse og resultatet meget bedre.

jeg ved ikke rigtigt om man seriøst kan se forskellen men den er der

Nu er begge par færdige og jeg er glad og tilfreds, de er vasket og ligger nu og tørrer på badeværelsesgulvet, men jeg har et billede inden de blev vasket :-)



Det der "Iceland"-garn ved jeg ikke rigtigt hvad jeg skal bruge til...

6 kommentarer:

  1. Det er bare mere lækkert at strikke med godt garn,jeg havde også noget ´nitte´garn liggende,jeg afleverede mit i genbrugsen,må jeg tilstå,for jeg ville ALDRIG selv få strikket noget af det :)),Rigtig god jul til dig

    SvarSlet
  2. Du har ret - det kan betale sig at strikke af kvalitetsgarn. Jeg mindes med gru engang jeg havde købt noget billigt strømpegarn som jeg brugte tid og penge på at strikke i en drops model. Trøjen tegnede flot - og så skulle den vaskes da den var færdig. Ud af maskinen kom noget sammenfiltret miskmask - elendigt garn ! (for det var skam uldprogram). Ikke noget at bruge tid på … :o(

    SvarSlet
  3. Fine vanter du endte med at få ud af det :-) Glædelig jul og godt nytår :-)

    SvarSlet
  4. Du har helt ret. Jeg synes også at billige kvaliteter er derefter.
    De er blevet rigtigt fine de vanter! Og også din Cilla er blevet flot! Den må have været spændende at strikke!

    SvarSlet