lørdag den 24. september 2011

Det uventede når man er for hurtig

I foråret da DROPS havde tilbud på uldgarner købte jeg forskelligt garn. Jeg besluttede at købe garn til en kjole - jeg valgte alpaca og kiggede opskrifterne igennem og fandt kjolen med opskriftsnr. 108-7. Jeg synes den var rigtig fin. Det strejfede mig, at 13 nøgler egentlig ikke var så meget, men jeg sagde til mig selv, at alpaca'en jo løber langt.

Da sommeren gik på hæld begyndte jeg at kredse om kjolen. Sidste weekend tog jeg garnet og opskriften frem. Underligt der stod ikke noget om ærmerne?? Så kiggede jeg bedre efter og på diagrammet fremgår det tydeligt, at der ingen ærmer er. Jeg opdagede også at den er strikket i dobbelt garn, det havde jeg heller ikke set.
Jeg besluttede mig for at strikke kjolen og jeg har endnu ikke besluttet mig for om jeg vil strikke ærmer, men eller laver jeg nogle lange pulsvarmere.

Hvad synes du? Skal den have ærmer eller vil det blive fint med håndledsvarmerne?
Kunne jeg måsle lave ærmerne i enkelt garn selvom kjolen er i dobbelt garn?

5 kommentarer:

  1. Den kommer da straks på min meterlange to-do-liste. Jeg syntes virkelig den er superflot. Tror jeg ville strikke nogle meget korte ærmer i den, og så have en langærmet trøje under som billedet viser.

    SvarSlet
  2. Modellen ser ud til kun at have en rib kant i ærmegabet, så det ville jeg også nøjdes med og så have en tynd bluse/ undertrøje under. Den er iøvrigt meget sød den kjole.

    SvarSlet
  3. Jeg har også kigget på den model mange gange - smuk er den!!!

    Åh, ja, ved sørme ikke hvad jeg synes passer bedst - måske et meget kort ærme; bare et par pinde og så lidt rib?!

    Tror helt bestemt det vil være fint med ærmer i en enkelt tråd; måske der så bare skal slåes lidt flere ærmemasker op.... :-)

    SvarSlet
  4. Jeg tror jeg ville ha satset på å strikke kjolen uten ermer og bruke en genser under. Da trenger den heller ikke vaskes like ofte. Men ellers så vil jeg slå et slag for å strikke ermer av matchende kidsilk fra Garnstudio. Det er samme lekre kvalitet som Rowan´s kidsilk haze men mye billigere. Jeg har en kjole med korte ermer i kidsilk som jeg liker veldig godt, og jeg tror det ville ha blitt fint med slike ermer til denne kjolen også. Nydelig farge forøvrig.

    SvarSlet
  5. Jeg vil strikke den efter opskriften. Det ser nemlig godt ud med en langærmet t-shirt indenunder. Jeg tror den bliver for varm med ærmer i.

    SvarSlet