søndag den 28. juli 2024

Esthers julegave

 Nogle gange har jeg oplevet en del travlhed med julegavestrik når jeg starter i oktober/november og ikke mindst når Esther nu er 7 år, så tager det jo lidt længere tid, da modeller jo er større.

Derudover har nevøen fået 2 børn på 3 mdr. og 2 år, så der er mere der skal nås og jeg vil hellere hygge mig med projekterne.

Til Esther valgte jeg en lang cardigan, som jeg synes er fin til en stor pige. Modellen er "Skolepige" fra Susie Haumanns bog "Vokseværk". Retstrik og p. 3, det tager sin tid, men var også god transportstrik og ingen stressstrik.

Men jeg tænker over hvorfor jeg pludselig strikker et par vrangmasker når jeg skal strikke ret hele tiden. Jeg kan høre det sker for andre. Det er vildt mærkeligt og meget synligt. Jeg retter det ved at slipper masken og samle op igen, men bliver også nogle gange synligt og særligt pænt.

Jeg har strikket i 4 farver

A: Boysenberry fv. 807 83 gram

B: Grape Royal fv. 235 87 gram

C: Tidselblomst fv. 268 93 gram (denne farve skulle man købe 3 af)

D: Syrin fv. 268 68 gram

Nu hvor cardiganen er færdig er jeg meget i tvivl om det var en god idé. 

Sidder lommerne ikke lidt lavt?

Vil retstrikningen trække sig for meget?

Passer farverne godt nok sammen?

Jeg er færdig med gaven til 2-årige Gry.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar