fredag den 2. juni 2023

Kjole med blomst uden blomsten

 Barnemoderen havde fundte forskellige kjolemodeller med stropper hun synes var fine - de skulle både bruger om sommeren og med en t-shirt senere på året.

Jeg ledte efter opskrifter og fandt ikke rigtigt nogle blandt de nye designere, men jeg har heldigvis gemt diverse opskrifter og bøger og fandt nogle stykker hvor af en blev godkendt og jeg fik farveforslag.

Bogen hedder "Strik i børnestørrelse" af Zoë Mellor

Jeg så det som en kjole til de varme dage, så jeg købte en god bomuld.

Vi skulle omregne noger garn med en mærkelig løbelængde 145 m og enstrikkefasthed på 29 m. Jeg synes ikke løbelangde og strikkefasthed passede sammen.

Jeg valgte Rowan Summerlite og vi regnede om efter løbelængden og jeg endte med 5 nøgler + et nøgle til kantfarver.

Jeg brugte:

120 gram til bundfarven og 20 gram til kanterne

Så jeg skal ned med de 2 hele nøgler, der er alligevel garn for 98 kr.

Det oprindelige billede af kjolen er her nedenfor.

 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar