tirsdag den 8. november 2022

Mango Chutney

 Jeg synes Merilin er et lækkert garn.

Jeg ville strikke en cardigan til Else i julegave og den skal helst kunne bruges snart og så duer det jo ikke at opskrifterne springer 2-4-6... nå snart er 2,5 år. Derfor ledte jeg efter opskrifter, hvor man kan strikke str. 3 år. Det viste sig, at AnnetteDs bog Bettekun har modeller hvor størrelserne kun springer 1 år - altså er der modeller i str. 3 år. Der er faktisk rigtig mange gode modeller i den bog.

Jamen så gav det sig selv, jeg købte Merilin til Mango Chutney.

Jeg nød strikningen, Merilin er bare et dejligt garn. Opskriften er fin, men det er bøvlet at strikke fra hæfter/bøger da de klapper sammen. Jeg var længe tålmodig og hold styr med post-its, men til sidst kopierede jeg diagrammet og jeg har besluttet mig for at kopiere opskrifter og diagrammer når jeg strikker fra bøger.

Jeg har strikket på p. 3,5 og brugt 124 gram Merilin - knapperne fandt jeg i samlingen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar