onsdag den 19. oktober 2022

Wishing well cardigan

 Nu spøger #septemberisårt igen - jeg skulle deltage i den og så dobbeltdyppe med et par cardiganKALs. Jeg fandt noget sort garn på lageret: Lana Grossa Niente, som jeg købte hos Garnværkstedet på udsalg i 2015

Jeg lavede en strikkeprøve, som jeg vaskede og så gik jeg i gang med at lede efter den rigtige opskrift. Jeg endte hos Drops, hvor jeg fandt flere kandidater. Jeg valgte Wishing well Cardigan.

Selvom jeg strikkede i sort er det helt bevidst at jeg valgte en model med hulmønster, jeg synes det giver et lettere udtryk. Modellen er tætsiddende og rimeligt kort, så den vil også være pæn til en af de få kjoler jeg har.

Garnet er lidt anderledes, det virker lidt blowgarn-agtigt, men ser ikke helt sådan ud. Der er 105 m pr. 25 gram. Jeg oplever at det klapper sammen når jeg strikker med. Til gengæld er det både blødt og lunt.

Garnet indeholder:
40% Uld - Merino
30% Camelid - Alpaca
28% Manufactured Fibers - Nylon / Polyamide
2% Andet

Jeg har strikket på p. 4 og 5 og brugt 207 gram/863 m
Det er en lidt kortere model end jeg plejer og jeg tror jeg skal have forlænget ærmerne. Ellers er den behagelig at have på

Ingen kommentarer:

Send en kommentar