lørdag den 9. april 2022

Rillejakke og omvendt Hjemsweater ala mixed knots

 Nogen gange sidder jeg bare lige og kigger på noget garn og får lyst til at bruge det, måske bare for at få det af vejen! Garnet var 2 nøgler økologisk uld fra Netto. Jeg synes ulden er lidt slap så jeg tænkte jeg ville strikke retstrik. Garnet har en strikkefasthed på 22 m/10 cm og jeg fandt en rillejakke i en af Lene Holme Samsøe bøger som passed: Babystrik på pinde 3,5-4.

Jeg strikkede str. 0-3 mdr.Jeg valgt at lave lidt større afstand mellem knaphullerne - vistnok 10 riller mod 7 riller

Ellers har jeg fulgt opskriften. Jeg har strikket på p. 3 og 4 og brugt 76 gram garn og den er røget i gavekassen.




Til Vesterhavstrøjen fik jeg købt for meget Karisma og jeg havde slet ikke brugt alle mine mixed knots og det havde jeg også lyst til at få brugt op.

Jeg slog op før Fiftefabulous Knitathon, så jeg havde det at strikke på når jeg ikke lige skulle rydde, rydde op og gøre rent i min mors lejlighed. Min mor er kommet på plejehjem. 

Jeg strikkede efter Hjem sweater-opskriften, som jeg vendte om, så jeg kunne strikke den topdown. Jeg ville nemlig bestemme hvilken farve der skal være øverst.

Jeg har strikket str. 1 år strikkede på p. 4 og 4,25 og brugt 26 gram mixed knots suppleret med med nogle lacegarner for at udjævne tykkelsen og 68 gram Karisma.

Jeg har stadig rester af Karisma og mixed knots ;-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar