lørdag den 15. januar 2022

Big bubbles cowl

 Det var så hyggeligt at strikke bobler og jeg havde lyst til at strikke mere. Jeg var kommet i tanke og noget lacegarn jeg i 2016 vandt til julestrikkecafé hos Garnkisten

Jeg har ikke rigtigt vidst hvordan det skulle bruges, men lige pludselig gav det mening sammen med noget hvidt, ukendt strømpelagergarn.

Det blev lidt tykkere end det oprindelige cowl, så jeg lavede en lille strikkeprøve og reducerede maskeantallet. Det blev regnet om til 220 m og så fulgte jeg anvisningerne fra Camijoknits kalmas.

Det var ligeså hyggeligt som den første og jeg har allerede en idé til en med noget andet garn fra lageret, jeg skal bare lige have tjekket løbelængderne.

Den er blevet rigtig god, mindst lige så god som jeg havde håbet. Jeg tror må¨ske strømpegarnet er lidt tykkere end et klassisk strømpegarn som Arwetta, men jeg har brugt:

122 gram ukendt hvidt strømpegarn

Ferner Lace i blå og hvid: 76 gram/380 m.

Jeg behøver vel ikke sige til nogen, at jeg ikke bruger dem selv - endnu i hvertfald ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar