søndag den 26. september 2021

Hvad superwash-behandlet garn er godt til

 Som så mange andre er jeg et lidt ambivalent forhold til superwash-behandlet garn.

  • Det er irriterende at det kan vokse og blive slapt i vask
  • Det er en slags plastikgarn - jeg vidste det ikke i starten, men oplevede pludselig at nogen kun ville have regulær uld til deres børn.
Jeg forstår dem og jeg er blevet meget glad for ægte og ærlig uld.

Men der er altså en ting det er rigtigt godt til: Pulsvarmere og kraver!! Det er meget elastisk, kan strækkes meget ud og trækker sig sammen igen.

Jeg har stor nytte at stramme puls- og halsvarmere. 

Jeg har slidgigt i håndleddene og når jeg går med pulsvarmere har jeg ingen smerter. Tgaer jeg dem af får jeg ret hurtigt smerter undtaget på rigtigt varme sommerdage.

Jeg har en rigtig sart hals og får hurtigt ondt i halsen - det kan også undgås med tørlæder og rullekravesweatre - for at opnå samme effekt er jeg begyndt at strikke løse kraver og det hjælper.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar