lørdag den 27. februar 2021

Elses Bamsesweater med tilbehør

 Jeg havde sagt til barnebarnets mor at hun bare skulle sige til hvis der var noget strik hun ønskede sig eller manglede. Da vi var til hendes fødselsdag fornylig kom hun listende med et par billeder. Den ene var Bamsesweateren.

Det var hyggeligt for jeg havde allerede købt opskriften og jeg har en pink version på lager i str. 2-3 år.

Jeg havde rødt garn på lager, så jeg gik hjem og strikkede den i str. 9-12 mdr. 

Men så tænkte jeg at den vil blive varm, så jeg strikkede også en hue så kan den også bruges som overtøj i foråret - Pilespidshue af Lene Holme Samsøe fra bogen "Kærlighed på pinde".


Jeg har strikket Bansetrøjen på P. 3,5 og 4 og huen blot på p. 4.

Forbrug

Bamsetrøjen: 67 gram strømpegarn og 33 gram kid-silk

Huen: 18 gram strømpegarn og 9 gram kid-silk



Ingen kommentarer:

Send en kommentar