mandag den 16. december 2019

Esthers bedste ven



Esthers mor siger at rød, hvid og sort er Esthers farver ;-) Og så er det jo det!
Når jeg vil strikke lidt til Esther kigger jeg efter opskrifter, hvor f.eks. sort og rød kan kombineres og det kan i denne model af Susie Haumann fra bogen Vokseværk: Bedste ven.
Striber er altså også så sødt til de små.

Opskriften findes i størrelser som springer med 2 år og da Esther er 2 3/4 år, så faldt valget på str. 4 år. Men den så kæmpestor ud!!
Så efter at have strikket ryggen droppede jeg det og regnede lidt om, så jeg har slået 92 m op og er gået ned på p. 2,75 og det er både pænere og lidt mere passende. jeg strikkede nøglet færdigt og strikkede så direkte fra det kasserede stykke.

Til ærmerne har jeg slået 38 m op og strikket indtil der var 72 m og fulgte igen opskriften.

Jeg har brugt 99 meter/134 gram rød og 40 gram sort

Ingen kommentarer:

Send en kommentar