fredag den 22. februar 2019

Lyseblåt ikke-spild.

Jeg er ikke ret glad for spild så i hele min strikkekarriere har jeg trævlet op, strikket om eller strikket noget helt nyt.
Formange år siden strikkede jeg denne bomuldsbluse og prøvede den, så at hverken pasform eller farve klædte mig. Jeg tog den af og lagde den til side. Den er blevet flyttet mange gange og har også været tilsalg på Trendsales.

I juleferien fik jeg taget mig sammen tilk at trævle, vaske og vinde garnet op:





Jeg gik straks igang med at bruge af mit genvundne garn. Først fik jeg strikket nogle skønne grydelapper efter en rigtig gammel opskrift.

Og et par karklude


















Også dette lille shorts sæt, hvor striberne også er garn fra restekassen. Blusen er strikkert efter en opskrift fra Filcolana som hedder Pelles vest. Da det er restegarn ledte jeg efter en top dowm opskrift og vesten var fin og i stedetfor at strikke ærmekant efter opskriften satte jeg maskerne på en nål og strikkede efterfølgende de korte ærmer.

Shortsene er strikket efter en gammel opskrift fra Familie Journalen 2010, dog med den ændring, at jeg omregnede opskriften så den passede til strikkefastheden :-)

1 kommentar: