søndag den 9. december 2018

Magnolia

Der er kommet mange nye, unge designere, som designer mange flotte bluser og denen vandt mit hjerte da jeg så den. Som sædvanligt kan der gå lidt tid inden det bliver til noget. Samtidig har jeg forskelligt lagergarn, som skal finde et projekt, så jeg lavede strikkeprøver og vaskede og målte.


Jeg gle mgte hvilke pind jeg havde brugt og måtte lave en til. Jeg blev fornylig mindte om et tips jeg har fået af Ruth Sørensen. Strik pindestørrelse i vrang på det glatstrikkede stykke, som f.eks 2 vr 2 ret 2 vr 2 ret 2 vr 2 r 1 vr, så illustrerer man, at det er strikket på p. 3,5.


Efter disse forsøg havde jeg noget garn som passede til en Magnolia  og jeg gik i gang. Jeg strikkede efter opskriften fra Laine 4 og jeg må sige dte har været en fornøjelse. Jeg strikke af en tråd samarkand og 1 tråd Kid-silk fra Drops på p. 3,5.

Jeg valgte at strikke efter diagrammet, som jeg kopierede og satte på magnettavle så jeg kunne følge med der og alligevel se fjernsyn i mens.


Jeg har incl. strikkeprøverne brugt 119 gram Kid-Silk og 171 gram Samarkand.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar