tirsdag den 20. november 2018

Fiberfolk i Aarhus

I søndags var jeg til Fiberfolk i Aarhus. Det blev afholdt i DGI-huset og var fint annonceret. Jeg synes det var et spændende arrangement og kunne se at mange af dem jeg fulgte på instagram var der. Reelt set synes jeg som regel ikke om at købe garn på nettet, da man ikke kan regne med farverne og når det så er håndfarvet kan der jo være forskel fra  nøgle til nøgle. Jeg var fan af muligheden for at se på de forskellige muligheder.

Jeg har i årenes løb lært mange entusiastiske og dedikerede strikkere at kende til diverse strikkecafeer i Aarhus og omegn. Da jeg så mig omkring var der bare så mange af dem, det var tydeligt at arrangementet havde vakt mere end almindelig interesse.

På min tur rundt på standene mødte jeg igen megen entusiasme - og MEGET flot garn. Det var lidt svært at vælge. Jeg jeg længe ledt efter sort/koksgrå glimmergarn og det fandt jeg hos Knitters Kitchen. Desværre var glimmernøglerne ikke alene, de var del af et kit, så der var 3-5 små nøgler og en opskrift tilknyttet. De små nøgler og opskriften havde jeg ikke brug for. Sjalet sagde mig ingenting. Uopfordret fik jeg at vide at det ikke kunne skilles ad og det er fair nok.

Jeg så også en for mig helt ny indie dyer: Painters Yarn - Joan Boesen. Vi var mange som synes at det garn var så flot og jeg købte et par nøgler - et til borten i en Zweig og et jeg ikke ved hvad skal bruges til, men det finder jeg ud af. Jeg fik en god snak med Joan, men også om garn og strik. Da jeg købte mine 2 nøgler fik jeg en pose, er regning og 2 fine postkort. Jeg følte jeg havde købt et "luksus"-produkt.
Det var altså så pudsigt, da jeg stod og kiggede på det fine garn kunne jeg pludselig genkende en stemme og jeg så at indehaveren af Painters Yarn var en jeg kendte fra en tidligere arbejdsplads. Jeg genkendte hende på stemmen, men hun var nem at kende. Vi arbejdede sammen midt i firserne. Vi fik udvekslet gamle minder og status. Joan er en del af en farvehandel i Ry og her har hun lavet et lilel hjørne med det lækre garn. Måske er det der navnet kommer fra? Painters Yarn?

Imellem indkøbsrunderne sad vi en flok og strikkede, kiggede på hinandens indkøb og hyggede os. Det var ikke alle i DGI-huset der var vant til at se nogen strikke i det offentlige rum.

Hvis Fiberfolk kommer igen, så kommer jeg også igen.

1 kommentar:

  1. Hej Susanne, ja det var et fint lille arrangement, men tætpakket da jeg var der fra morgenstunden. Det er altid dejligt at få lidt spændende garn med hjem.
    Sjovt at møde en gammel kollega :)
    Hilsner, Ulla

    SvarSlet