lørdag den 10. september 2016

Vask og nye pulsvarmere

Ja det er korrekt - så var der en vask der gik galt.

Jeg havde samlet lidt sammen, min Look, en orange bluse i Cool Wool (superwash merino uld) og nogle pulsvarmere hhv. i cool wool og CottonWool. Planen var at vaske på det kolde uldprogram, som jeg bruger mest til mit strik.

Jeg puttede genstandene og uldvaskemiddel i maskinen og satte den i gang.....

Over en time senere lagde jeg mærke til at maskinen stadig kørte og fløj ud i bryggerset og ganske rigtigt maskinen stod alm. vask 30 grader.

Blusen og pulsvarmerne i Cool Wool havde det ikke godt, meget tætte og meget små.

De plejer ikke at kunne stå selv.

Jeg prøvede at redde begge dele med balsam, men det hjalp ikke synderligt.

Blusen er allerede smidt væk og det bliver disse også. Jeg slog op til et nyt par :-)


4 kommentarer:

  1. Uf... ja man skal være nærværende... også ved vaskemaskinen. Jeg har også prøvet at vælge forkert... Det bedste er, at man har en god grund til at strikke noget nyt!!!

    SvarSlet
  2. Øv, hvor er det ærgerligt. Jeg troede egentlig, superwash kunne tåle 30 gr, men det er jo ret tydeligt, det ikke er tilfældet

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det troede jeg også, men det skal åbenbart være 30 graders uldvask

      Slet