tirsdag den 1. september 2015

Jomfruhummer

Jeg prøvede den hos Bente Geil første gang der var kællingestrik og jeg faldt straks for den.

Garnet (hamp og uld) købte jeg i marts og nu kom det frem af gemmerne. For at lave de fine blomster skal man strikke 5 m sammen 5 gange, jeg vidste det kunne være lidt hårdt for mine skuldre så jeg måtte rationere og det gjorde jeg. Ja det lyder indviklet og jeg så videoen flere gange for at forstå det helt - til gengæld er jeg superglad for videoer, jeg synes tit det er lidt svært at forstå de små tegninger med en masse pile.

Men med mine planlagte pauser gik det fint og nu hænger den her:

Jeg er tilfreds med den. Jeg købte 13 ngl. - for en sikkerheds skyld og i følge opskriften skal jeg bruge 12 ngl. Jeg har stadig 3 tilbage - dte er jo længe siden jeg købte dem. så jeg ved ikke om det er fair at bytte dem. Måske jeg kan finde en børnemodel, jeg kan bruge de 3 nøgler til :-)



7 kommentarer:

  1. Den har absolut været arbejdet med de svære masker værd. Den er så flot.

    SvarSlet
  2. Flot trøje. Igen bliver man fristet.

    SvarSlet
  3. Wauw den er skøn - virkelig fin og lækker trøje. Godt gået med de sammenstrikninger.

    SvarSlet
  4. Hvor er den blevet lækker!
    Smuk farve og fin facon :-)

    SvarSlet
  5. Den har jeg også kig på. Din er superflot

    SvarSlet
  6. Den er blevet rigtig flot, og i en skøn farve. Mønsteret er rigtig fint.

    Jeg er egentlig også varm på den, men din beskrivelse af de 5 masker der skal strikkes sammen gør nok, at jeg holder mig væk lige nu.....

    SvarSlet
  7. Hvor er den blevet flot :-) Jeg kommer heller ikke til at lave den - jeg synes teknikken er alt for besværlig.

    SvarSlet