søndag den 14. november 2010

Gavetid og strikketid

Der er jo som altid gang i pindene - julen nærmer sig, men ikke mindst har jeg 2 svigerbørn som har fødselsdag sidst i november og i starten af december. Til Christoffers Line som fylder 17 om en uge har jeg strikket denne halsedisse/poncho/cape, som jeg er rigtigt tilfreds med.

Hvad hedder sådan en ting egentlig - i opskriften kaldes det en Cape, men det ved jeg egentlig ikke hvad er, jeg synes den er for kort til en poncho - måske Sys Fredens ord pelerine dækker?
Capen er strikket i Cosy Wool, som jeg har et ret stort lager af hvis nogen skulle ønske at købe lidt.

På pindene har jeg blandt andet gaven til Julies Philip, som fylder 20 år. Jeg har gang i sokker, der er tilsyneladende ingen andre som strikker sokker til ham og så det er jo oplagt. Billede kommer i et senere blog indlæg.

Jge har været på kursus i København i den forløbne uge og da Line Capes var færdig havde jeg lige et reserve-strikketøj med og lidt alpaca garn fra restekassen er blevet til en mobil"sok" - ret fin og der er brugt 16 gram Tynn Alpakka fra Du store Alpakke købt hos Fandango. Opskriften er fundet hos Drops.

På pindene har jeg endnu en gave - en fin lille vest, Rikke og Runes baby skal have når tiden kommer i starten af næste måned :-)

Jeg er blevet kontaktet af en bekendt som havde købt noget garn som hun gerne vil have en jakke til sit barn af - hun sendte garnet og jeg fandt en opskrift på Drops, som blev godkendt. Efter jakken var færdig var der meget garn og vi aftalte at jeg strikkede nogle sokker efter endnu en opskrift fra Drops. Garnet hedder "Sweater garn" 30 % uld og 70 % acryl og strikkes på p. 10. Jeg synes godt jeg kan mærke at det ikke er den bedste kvalitet og vil ikke holde så godt, men håber at det går og lever op til forventningerne, farven er meget mørk blå lilla og sikkert årsagen til købet.

1 kommentar:

  1. Dine strikkepinde må da snart være rødglødende. Den cape er utrolig sød - lækker farve - den tror jeg, hun bliver glad for :D
    Den blå jakke er også meget fin - det er en rigtig sød model.
    Kh karen

    SvarSlet