søndag den 1. november 2020

Valmuesjal

Jeg har aflivet min mest vedholdende UFO. 

Jeg stashede mit Valmuesjalkit oktober 2011. 

Jeg slog op på et kursus med Bodil Munch til Fiberfest i Ry i 2014. 

Oktober 2015 kedede det mig og jeg lagde det til side. 

Jeg gad ikke. Jeg lod det ligge og tænkte, at en dag gider jeg nok - det har jeg oplevet før.

De sidste par uger har jeg fået mere og mere lyst til det og først på ugen gik jeg i gang og det kørte fint.

Da sjalsstrikningen blev færdigt og jeg læste lige et par beskrivelser om syning inden klipning. Der blev hurtigt klippet og syet. Så lignede det endelig et rigtigt sjal og ikke en kæmpekegle. 

Jeg læste igen om at strikke borter og efter en større fodfejl formentlig på grund af alle de forskellige vejledninger kom der godt gang i borten.

Når man venter 5 år kan der ske noget med strikkefastheden og måske er jeg blevet bedre til fair isle i den tid der er gået for der var lidt løsere. Mit Valmuesjal erfærdigt og klar til efter 5 års pause - en ægte UFO er afsluttet og jeg er meget glad og tilfreds.


Gode links til sjal Bodil Munch Start og bort og Annes indfald. og der er nok mange flere vejledninger derude.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar