tirsdag den 29. januar 2019

Overfyldt?

Mit strikketøj er jo der jeg finder ro og slapper af...

Lige efter jul var der bare mange ting, som fyldte i mit hoved.

Jeg begyndte på Den Geilske hyggespreder, men jeg kunne mærke jeg ikke rigtigt orkede , at lære det nye og holde styr på mønstret. Jeg strikkede en babytrøje og så kunne jeg mærke at det hjalp i mit hoved. Så "fik jeg lov til" at strikke små projekter og "Ih, hvor var det dejligt" og der er således hoppet lidt af hvert af pindene.

Små babyshorts
gram bomuld fra lageret og opskriften er helt min egen

Krokodille cardigan
Modellen er fra Annette Danielsens hæfte Noahs Ark og jeg har brugt:
100 gram Frisenvang Babyalpakka uld
og som følgetråd 18 gram kashmir Lux fra Davidsen
Det er en superdejlig model strikket et vævestriks mønster. Jeg elsker vævestrik - både at strikke det og den effekt det giver senere.

Trøje med patentbærestykke
En opskrift fra Mini Marie (Maries Ideer) strikket i Lucca Fino fra BC garn - jeg købte garn og opskrift til en kjole og ville ikke betale porto og så garnet hjem til mig. Jeg har brugt 78 gram til str. 6 mdr.


Grydelapper
lyseblå co2 venlige grydelapper (genbrug af optrævlet og vasket garn). Jeg har brugt 152 gram lyseblå og 52 gram hvid.

Sidste mandag faldt på cykel ligesom en m,asse andre og brækkede mit kraveben, så jeg fortsætter med de små projekter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar