onsdag den 28. maj 2014

Pomatomus

Sidste år til strikkecafé hos Fandango præsenterede Tine nogle skønne sokker. Det er meget sjældent jeg strikker sokker til mig selv, men de har var bare så flotte.

Jeg blev bare ved med at tænke på dem og "hvis" jeg skal strikke dem skal det bare være i det helt rigtige garn. Jeg besluttede mig til at strikke mit helt eget par Pomatomus i lilla malabrigo sock - meget smukt let meleret garn. Det blev købt og opskriften blev printet.

Jeg har aldrig strikket sokker med mønster så jeg tog tilløb og det var blandt det jeg medbragte på ferie sidste sommer. En af dagene på Læsø var en regnvejrsdag og da tog jeg garnet frem og fik strikket skaftet og hælen.

Så gik det i stå - det lå faktisk bare og ventede på at jeg synes det helt rigtige tidspunkt ville komme, et tidspunkt, hvor jeg ikke lige skulle strikke noget andet.












For nogle dage siden synes jeg bare ikke sokkerne skulle have 1 års jubilæum som WIP og de skulle da ikke blive en UFO. Så jeg gik i gang og nu til morgen blev det andet par færdige og jeg er glad. Jeg har brugt 55 gram, men jeg kunne godt bruge et kortere skaft .

Ja det blev så en lille serie - jeg kunne ikke rigtig styre mig ;-)

Hvad med resten af garnet? Til manges overraskelse vil jeg strikke et par pomatomus-pulsvarmere. Det er et flot mønster og garnet er vidunderligt blødt.

5 kommentarer:

  1. Hvor er de blevet flotte!
    Dejligt at jeg kunne inspirere :-)

    SvarSlet
  2. De er virkelig flotte :-)

    SvarSlet
  3. Så fine. Ved bare ikke rigtig m jeg har mod på at gå i gang med en udenlandsk opskrift.

    SvarSlet
  4. De er blevet skønne - jeg har besluttet, at jeg vil udnævne en efterårsmåned til sokkemåned, for jeg får heller ALDRIG strikket sokker, selvom jeg elsker hjemmestrikkede sokker :-)

    SvarSlet
  5. De er rigtig søde - og sikken et fint mønster ! Kan godt forstå du lige faldt for dem.

    SvarSlet